Lag eigne undervisningsopplegg

10 tips for å utforme læringsaktivitet der elevane er intellektuelt, emosjonelt, fysisk og sosialt engasjerte. 

Modellen er utvikla som eit didaktisk hjelpemiddel til bruk ved utforming av nye undervisningsopplegg i tråd med Kunsten å lære sin læringsteori.

Grafikk med et avrundet felt i ferskenfarge med en lysere sirkel med et piktogram av to maskefjes - Klikk for stort bilde

1. Kunstfaglege aktivitetar

  • Bruk eit vidt spekter av metodar og aktivitet frå musikk, teater, dans, litteratur, visuell kunst, handverk 
  • Vel oppvarmings- og refleksjonsøvingar frå kunst og leik

2. Nysgjerrigheit

  • Bruk «trigger» for å vekke nysgjerrigheit
  • Skap overraskingar 
  • Ta utgangspunkt i elevane sine interessefelt
Grafikk med et avrundet felt i lilla med en lysere sirkel med et piktogram - Klikk for stort bilde
Grafikk med et avrundet felt i grønt med en lysere sirkel med et piktogram som illustrerer prosess - Klikk for stort bilde

3. Prosess i fokus

  • Vel opne, utforskande og kreative oppgåver og spørsmål utan fasitsvar 
  • Skap reelle samarbeid der alle sine bidrag formar resultatet

4. Autentisk og viktig 

  • Skap ekte oppdrag og utfordringar frå lokalsamfunnet (folk, institusjonar og rom) 
  • Læring innanfor ein kontekst må omsettast til andre kontekster - skap rom for det
Grafikk med et avrundet felt i gult med en lysere sirkel med et piktogram som illustrerer  autentisk - Klikk for stort bilde
Grafikk med et avrundet felt i rosa med en lysere sirkel med et piktogram som illustrerer kompetente elever - Klikk for stort bilde

5. Kompetente elevar

  • Møt alle elevar med positiv forventning 
  • Læring blir skapt i samspel mellom lærar og elev, og elevane imellom 
  • Ta i bruk elevane sine spesialkompetanser

6. Fordjuping 

  • Gjenta øvingar fleire gongar, med avansering 
  • Ha tverrfaglege tema som går over tid 
  • Etabler fleksible tidsrammer (respondere på gruppas engasjement og behov der og då)
Grafikk med et avrundet felt i rosa med en lysere sirkel med et piktogram som illustrerer fordyping - Klikk for stort bilde
Grafikk med et avrundet felt i lilla med en lysere sirkel med et piktogram som illustrerer sosial tilhørighet - Klikk for stort bilde

7. Sosial tilhøyre

  • Bruk spekter av måtar å dele inn i tilfeldige grupper 
  • Varier mellom oppgåver i små, store grupper, individuelt og felles aktivitet 
  • Bruk aktivitetar som samlar gruppa 

8. Risiko og utfordring 

  • Vis og presenter for kvarandre 
  • Aktiver kjenslene 
  • Øv på å ta risiko
  • Tør å gjennomføre aktivitetar elevane ikkje kan. Dei lærer av kvarandre, av å gjera det i praksis og av repetisjon
Grafikk med et avrundet felt i grønt med en lysere sirkel med et piktogram som illustrerer risiko og ufordring - Klikk for stort bilde
Grafikk med et avrundet felt i blått med en lysere sirkel med et piktogram som illustrerer ballonger - Klikk for stort bilde

9. Gøy!

  • Bruk frileik, regelleik og leikbasert læring 
  • Verdset og gjenkjenn engasjement: korreksjon av stavefeil og hysjing kan øydelegge flyten
  • Skil konstruktiv og destruktiv støy. Ta sjansen på å dumme deg ut, leike og le på jobb!

10. Refleksjon

  • Bruk praktisk og varierte refleksjonsøvingar 
  • Reflekter undervegs og etter aktivitet 
  • Varier fokus og innhald i refleksjonen (bruk punkta 1-10 og over kva ein har lært i økta)
Grafikk med et avrundet felt i lilla med en lysere sirkel med et piktogram som illustrerer refleksjon - Klikk for stort bilde