Kvar økt består av tre delar
Kvar økt i Kunsten å lære er bygd opp av tre delar med ei samla og fleksibel tidsramme på 90 minutt:
- oppvarming
- hovudaktivitet
- refleksjon
At tidsramma for kvar økt er fleksibel tyder at dersom elevane er slitne, så er det rom for ein pause eller å slutte tidlegare. Derimot, om elevane er engasjerte og arbeider intenst med ei oppgåve, så har ein rom til å la dei få jobbe vidare.
Oppvarming
Oppvarminga i Kunsten å lære-øktene har fleire funksjonar, og kan nyttast på ulikt vis avhengig av om ein vil sette fokus på å trygge gruppa, tematikken, samarbeid, lytting, teknikk, arbeidshukommelse eller andre ting.
Oppvarminga gir høve til å sette fokus på det som er viktigast for gruppa/økta i dette temaet.
Med repetisjon og auka vanskegrad innan temaet, opplev elevane å meistre stadig meir, og bli flinkare økt for økt. Med praktiske, fysiske oppvarmingsøvingar frå kunstfeltet set ein heile systemet i gang, og ein blir både intellektuelt, emosjonelt, fysisk og sosialt stimulert på ein og same tid.
Dette veit vi er avgjerande for god læring.
Hovudaktivitet
Hovudaktivitetane i Kunsten å lære -øktene er del av eit tematisk narrativ, og tek kunstfaglege metodar i bruk for å jobbe fram mot målet.
Hovudaktiviteten bør gi elevane rom for å fordjupe seg og vere aktive med heile seg. Oppgåvene er utforskande og utfordrande med rom for, og oppfordring til, å løyse oppgåvene på ulikt vis.
Innhaldet i hovudaktiviteten bør vere utfordrande, sosialt, opplevast viktig og ekte, og det bør vere morsomt, då vi veit at dette er viktig for god læring.
Refleksjon
Refleksjonane i Kunsten å lære-øktene er praktiske og basert på kunstfaglege metodar, og omhandlar på ulikt vis det som er mest relevant i økta eller temaet.
Dette gjeld tematikken, samarbeidet i gruppa, korleis ein opplevde økta og korleis den kjendes ut, kva slags metodar ein jobba med og korleis det fungerte for den einskilde. Omsetting av det ein har lært i ein kontekst overført til ein annan kontekst er òg viktig å reflektere over.
Uansett val av innhald i refleksjonen, veit vi at praktisk refleksjon er avgjerande for læring.
Her kan du sjå korleis ei økt frå tema 10 – Formfangarar ser ut: